درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.... خلبان پرواز كاپیتان ملازاده به همراه کمک خلبان پرواز آقا جواد ؛ سفری خوش را برای شما علاقمندان به پرواز آرزمند هستیم. نکاتی که در طول پرواز بدردتون میخوره بهتون گوشزد میکنم : بستن كمربندها اصلأ ضرورتی ندارد و كاملأ بدرد نخور است. ارتفاع پرواز به احتمال قریب به یقین تا آسمان هفتم بوده و هوای بهشت بسیار عالی است. مرگ راحتی داشته باشید
موضوعات
  • خلبانی
  • هواپیما مسافربری
  • عکس جنگنده
  • هواپیما جنگنده
  • عاشقانه ها
  • آهنگ پیشواز ایرانسل
  • اس ام اس
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
  • آبان 1392
  • شهريور 1392
  • مرداد 1392
  • تير 1392
  • خرداد 1392
  • ارديبهشت 1392
  • اسفند 1391
  • بهمن 1391
پیوندهای روزانه
  • یـــــــــاقوت آســــــــــمـــــــــانی
  • حواله یوان به چین
  • خرید از علی اکسپرس
  • اینه دوچرخه
  • یکانسر
  • آی کیو مگ
  • ریحون مگ
  • مجله خبری کسب و کار برتر
  • تیزر تبلیغاتی رایگان
  • فروش مواد شیمیایی
  • نمايش تمام پیوندها
پيوندها
  • شهر برسا
  • عشق
  • یـــــــــاقوت آســــــــــمـــــــــانی
  • موس بیسیم شیشه ای

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تقدیم به عاشقان پرواز و آدرس eagles.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان
  • capt.Hoshi
  • جواد طوفانی


تقدیم به عاشقان پرواز
دلیل پرواز پر نیست




ابهامات پیرامون پرواز هواپیماهای قطری در آسمان ایران

آیا اعتمادی به ناوگان هوایی کشور وجود ندارد؟

ابهامات پیرامون پرواز هواپیماهای قطری در آسمان ایران

در شرایطی که رایزنی ها برای ورود هواپیمایی قطر به ایران هر روز قوت می گرفت شرکت‌های هواپیمایی داخلی با نامه‌نگاری با وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم حضور این هواپیمایی در ایران شدند. انجمن شرکت های هواپیمایی چندین نامه به وزیر راه و شهرسازی ارسال کرد و درباره عواقب ورود این شرکت هواپیمایی به ایران هشدار داد. این نامه ها تنها پیرامون حضور شرکت هواپیمایی قطر به ایران نبود و مسایلی مانند قیمت بلیت، نرخ تضمینی ارز و خرید نقدی سوخت مورد توجه قرار گرفته است تا شرکت ها بتوانند دوباره حمایت دولت را برای تامین سوخت به دست آورند.

 

 

سرویس اقتصادی «فردا»: موضوع ورود هواپیماهای قطری به پروازهای داخلی که چندی پیش از سوی وزیر راه با هدف افزایش رقابت و کاستن از مشکلات فعلی صنعت هوائی مطرح شد، با گذشت حدودا دو ماه از طرح این موضوع هنوز در هاله ای از ابهام است و هرچند خبرهایی مبنی بر احتمال منتفی شدن این طرح به دلیل مخالفت های صورت گرفته از سوی ایرلاین های داخلی شنیده می شود اما وزیر راه و مسئولان هوایی تاکنون اظهارنظری در مورد منتقی شدن این طرح نکرده اند.

ورود هواپیماهای قطری به خطوط هوایی کشور از اواخر مهرماه مطرح شد و براساس آن قرار بود  تا 70 پرواز در آسمان ایران، توسط شرکت هواپیمایی قطری انجام شود. همچنین پیشنهاد شده بود که وقتی پروازی از دوحه به مقصد تهران می‌آید باید مسافران ایرانی را به شهرهای دیگر برده و پس از آن دوباره به دوحه بازگردد.

براین اساس، هواپیماهای قطر باید تحت نام یکی از چهار شرکت هواپیمایی ماهان، آسمان، هما و نفت پرواز کنند و بلیت آنها از طریق این چهار شرکت به فروش برسد، و از آنجا که قرار بود این هواپیماها با سوخت 700 تومان فعالیت کنند قیمت بیلت های این پروازها تا 25 درصد افزایش یابد.


ادامه مطلب ...


جمعه 4 مرداد 1392برچسب:,
:: 1:43 ::  نويسنده : جواد طوفانی
معرفی هواپیمای مسافربری : فوکر 100

فوکر100





ادامه مطلب ...


شنبه 5 اسفند 1391برچسب:,
:: 20:34 ::  نويسنده : capt.Hoshi
هواپیمای مسافربری چینی هم ساخته شد ! (+عکس)

دیگر عرصه ای وجود ندارد که کشور چین برای تسخیر آن برنامه ریزی نداشته باشد، اما دولتمردان این کشور از ارتقاء ساختارهای رفاهی و اقتصادی داخلی خود نیز غافل نبوده اند.

چین برای پروازهای با مسافت متوسط خود تعداد زیادی هواپیمای C919  سفارش داده كه ساخت شركت چینی كوماك است. اما این دومین قدرت اقتصادی جهان برای رقابت با شركتهای هواپیماسازی ایرباس اروپا و بوئینگ آمریكا و همچنین حضور فعال در بازار بسیار گسترده داخلی، باید تلاشهایشان را بشدت افزایش دهد.

طبق پیش‌بینی‌ها، چین در 20 سال آینده به پنج هزار هواپیمای مسافر‌بری نیاز خواهد داشت كه هزینه تامین این هواپیماها بالغ بر 500 میلیارد دلار می ‌شود. بر اساس این پیش بینی ‌ها،هفت هواپیما از هر 10 هواپیمای مورد نیاز چین برای خطوط هوایی با مسافت متوسط و با ظرفیت 170 تا 180 مسافر خواهد بود.



شركت چینی كوماك ساخت 380 فروند از این هواپیماها را برعهده گرفته است كه 50 فروند آن در نمایشگاه بین المللی هوانوردی ژوهای در جنوب چین تحول داده شد اما این شركت چینی برخلاف رقبای اروپایی و آمریكایی خود هنوز چیزی را ثابت نكرده است. هنوز اطمینان این هواپیماها و همچنین توان كوماك برای تولید انبوه در مهلت‌ های اعلام شده ثابت نشده است.

تحلیلگران می‌ گویند كوماك می‌ تواند در بازار چین سهیم باشد اما سالها طول می ‌كشد تا توان رقابت با ایرباس و بوئینگ را بدست آورد. هواپیمای C919  كه شركت كوماك قصد دارد سالانه 150 فروند از آن را تولید كند، با همكاری شركت‌ های خارجی همچون سافران فرانسه جنرال الكتریك آمریكا و آریتكس اسپانیا ساخته می ‌شود.

افزون بر این شركت چینی كوماك و شركت كانادایی بومباردیه قراردادهای كلان و راهبردی در زمینه بازاریابی، فروش، خدمات مشتریان، آزمایش و كیفیت تولید امضا كرده‌ اند.



جمعه 27 بهمن 1391برچسب:,
:: 23:1 ::  نويسنده : جواد طوفانی
اولين هواپيماي مسافربري جت، كامت DH-106

از همان نخستین سال های پیدایش چیزی به نام «هواپیما»، مردم آرزو داشتند که روزی خود را سوار بر یکی از همین وسیله های عجیب در حال سفر ببینند، یعنی تقریباً چیزی نزدیک به معنای مسافرت هوایی. دیری نپایید که این رؤیا به واقعیت تبدیل گشت و هواپیماهای مسافربری، البته با ظرفیت نه چندان زیاد و کابین هایی نه چندان راحت، پیدا شدند. هواپیماهای پیستونی قدیمی که با سر و صدای زیاد، با حمل حداکثر پانزده مسافر از روی باند برخاسته و با هزار و یک زحمت در باند شهر یا کشور دیگری بر زمین می نشستند. در زمان جنگ جهانی دوم، ساخت هواپیماهای جنگنده در اولویت بود، اما با اتمام جنگ جهانی دوم، بازار هوانوردی خواهان هواپیماهای نوین مسافربری با استفاده از تکنولوژی جدید موتورهای جت شد. شرکت های هواپیمایی با مشاهده چنین تمایلی به حمل و نقل هوایی، هر چه سریعتر دست به کار شده و در طی چند سال، انواع هواپیماهای جت مسافربری تولید گشت که هر یک، از دیگری پیشرفته تر و دارای امکانات بیشتری برای جلب مشتری بود. نخستین هواپیمای مسافربری جت دنیا، هواپیمای کامت انگلیسی است که یکی از پیشگامان صنعت حمل و نقل هوایی به شمار می آید:

نخستین قدم های کار بر روی طراحی هواپیمای مسافربری نوینی که مجهز به موتورهای جت باشد، در سال 1946 زیر نظر رونالد بیشاپ در بریتانیا و توسط شرکت مشهور دهاویلاند برداشته شد. هدف از تحقیقات برای ساخت چنین هواپیمایی، در دست گرفتن بازار حمل و نقل هوایی از سال 1952 بود که به وسیله هواپیمای کامت محقق شد. نخستین پرواز کامت، در 27 جولای 1949 به خلبانی خلبان آزمایشی شرکت دهاویلاند، جان کانینگهام انجام گرفت. طراحی این هواپیما از نظر شکل و شمایل بدنه، تقریباً مشابه پرنده های تازه ساخت آن زمان بود. اما چیزی که این هواپیما را از دیگر هواپیماها جدا می ساخت، چهار موتور توربوجت گریز از مرکز بود که به آرامی در ریشه ی بال های این هواپیما خفته بودند.


هواپيماي كامت در حال تقرب به فرودگاه هيتروي لندن


 



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:,
:: 1:34 ::  نويسنده : جواد طوفانی
بعضی اصطلاحات و پدیده های زمستانی در هوانوردی :

برف (Snow):

دانه های یخ متراکم ، رطوبت پذیر و متخلخلی است که بصورت بلورهای تکی یا گروههای بسته ای از بلورهای مختلف می باشد.در هواپیمایی  برف بر اساس خصوصیات آن به انواع مختلف تعریف میشود:

 1- برف خشک (Dry Snow) :

برفی است که مقدار آب کمی در آن وجود دارد که موجب چسبندگی ذرات داخل آن به یکدیگر می شود . این پدیده در دماهای پایین تر از 32 درجه فارنهایت رخ میدهد . برای تشخیص آن ؛ اگر در زمان تشکیل گلوله برفی ، گلوله برفی از هم جدا شود میگویند برف خشک است.

 2- برف مرطوب (Wet Snow) :

برفی است که دانه های آن حاوی ذرات مایع آب باشد که ذرات را به هم دیگر وصل می کند. اما آب اضافی در روزنه های فضایش وجود ندارد. از برف فشرده می توان  گلوله برفی خوبی را درست کرد .

3- برف فشرده (Compacted Snow) :

برفی که با فشار زیاد بصورت یک توده جامد درآمده است و در مقابل فشار زیاد تحمل و مقاومت زیادی دارد و اگر هم آن را تفکیک کنیم به توده های بزرگ تقسیم می شود.برف فشرده معمولا" بعد از اتمام عمليات برف روبی روی باند فرودگاه و يا جاده بر اثر فشار چرخهای ماشين و يا انباشت برف روی هم ايجاد ميشود.

4- برفاب (Slush):

برف ابکی یا برفاب ؛ برفی است که مقدار زیادی آب در خودش دارد و اگر شرایط دمایی افزایش یابد مواد سیال از آن جاری می شوند. اگر برفاب را در مشت بگیریم آب از آن بیرون خواهد آمد . این نوع از برف های اشباع شده اگر پا روی آنها گذاشته شود به زمین فرو می روند.برفاب بعداز برفروبی ودر اثر افزايش دما و يا تردد ماشين آلات بر روی جاده  ايجاد ميشود.

یخ(Ice):

شکل جامد آب است که دارای مولکولهای شش وجهی متقارن آب می باشد . چگالی یخ 913 kg/m3 می باشد . چگالی یخ 9 بار کمتر از چگالی آب می باشد.برف متراکم و فشرده شده به شکل یخ در می آید وقتی که شرایط آب و هوایی ناپیوسته شده و چگالی آن به 800 kg/m3 میرسد.



پنج شنبه 26 بهمن 1391برچسب:,
:: 1:20 ::  نويسنده : جواد طوفانی

صفحه قبل 1 صفحه بعد